bor, bormarketing, borkultúra

aBorcégér

aBorcégér

A módszer

2015. április 29. - LINOLEA

A Módszert gyakorlati tapasztalatainkból desztilláljuk. A Módszer nem zárt rendszer, folyamatosan fejlesztjük, ahogy valami jót találunk, ami működik, beillesztjük. Célunk, hogy a kommunikációban legyen egyfajta fokozás, emelkedés, intenzitás-növekedés. A Módszer nagyon jó minőség-ár arányú, kis-haszon-hosszú-távon logikájú, kerüli az olyan durva drága és nem-hatékony eszközöket, mint az óriás-plakát vagy a tévéspot. Ma már az internet a marketing szempontjából elérte a tévé hatékonyságát, viszont olcsó. Ezért helyezünk nagy súlyt az ún. btl (below-the-line, vonal alatti) online eszközökre és különösen nagy súlyt a social media-ra, azon belül is a Facebook-ra, mert jól tereli a potenciális fogyasztót a termék felé. Tévé helyett saját tévénk van, mondjuk nagyképűen, pompás filmeket tudunk készíteni, amelyek aztán az okos telefonokon bármikor megnézhetők! A Borcégér a kommunikációt nemcsak a szokásos sajtómunka plusz online nyomulás küvéjeként képzeli el, hanem lelkes rendezvényszervezők is vagyunk, és, ami a legfontosabb: első helyre a jó kereskedelmi kapcsolatok kiépítését tesszük. Ismételjük: ha nincs egy jó kalmár, legyen kisker és/vagy nagyker, bármilyen jó a kommunikáció, annyit ér, mint halottnak a beöntés. Végül: a márkaépítésre két évet szánunk, ami négy ciklusra bomlik. Először tehát arról, milyen egy ilyen ciklus (fázis) szerkezete:

  • Kommunikációs stratégia készítése (a pincészet profiljának meghatározása, a story kitalálása, a konkrét cél, az egyedi karakter meghatározása, célcsoport-analízis, pozicionálás, eszközrendszer, árak, kontroll). Minden pincészetre más eszközrendszert kell kitalálni, a borászat profiljából és a célokból (célcsoportokból) kiindulva.
  • Elosztási csatornák kialakítása, legfontosabb.
  • Study tour. A mérvadó médiamunkások, vendéglátósok, sommelier-k és kereskedők utaztatása a pincészetbe (étterembe, szállodába), komplex kulturális-kulináris kaland keretében, a cél egy lojális véleményformáló szakmai kör kialakítása, a rendezvény utánkövetése.
  • Borbemutatók és –vacsorák szervezése, rácsatlakozás kulturális eseményekre, részvétel fesztiválokon. Az esemény nagyon fontos, a gasztróban való jelenlét mellett az események terelik leginkább a boltba a szomjas vevőt. 
  • A kulcsszó a kreativitás, egy infó átfutása, egy kampány minimum 4 hónap.  A hírlevélben sem hiszünk már, alig olvassák el, majdnem fölösleges, mint a nagy, drága, saját színes magazin, a tévéspot vagy az óriásplakát. 

 

  • FB-profil és honlap indítása. A honlap háttérbe szorult, de kell, hogy legyen, a Németországban 2013-ban megszűnt vállalkozások 87 %-ának nem volt honlapja. Az interaktivitást és a blogfunkciókat, a fogyasztóval való párbeszédet és a friss hírek szórását ellátja a Facebook profil, de a háttér-információk és a webshop a honlapon helyezhetők el. A hírfogyasztók egyre kevésbé látogatnak direktben a híroldalakra, és egyre több hírt szednek össze a Facebookról, a Twitterről, sőt emailezés és csetelés során. Ma kábé 5 millióan fészbukoznak Magyarországon, ebből 3.6 millió használja a mobilját is a fészbukozásra (közülük 3.2 millió szereti a szeszt, ebből 440 ezer a bort, ez nekünk pont elég). Ergó a borinformációnak elérhetőnek kell lennie az okostelefonokon. Az FB már olyan erős, mint a tévé, a like tereli a blogra a fogyasztót, a péntek-vasárnap 20-40 %-kal aktívabb, mint a hétfő-szerda.

  • Egy friss példa: az okostelefonok világában is igaz, hogy nem is annyira a mennyiség, mint inkább a minőség, pontosabban a jól megválasztott reklámozási hely hozhat eredményt. 2014 áprilisában került piacra az elérhető árú, ám remek specifikációkkal büszkélkedő okostelefon, a kínai OnePlus cég OnePlus One-ja. Az ezt követő fél évben több, mint 500 ezer készüléket értékesítettek. Ami azonban igazán meglepő (és példa lehet sok kisebb-nagyobb cég számára): a OnePlus One-t kísérő marketingköltség mindössze 300 dollár volt (ami még forintra átszámítva sem vészes), és ezt a pénzt egyetlen helyen költötték el, a Facebookon, különböző típusú hirdetésekre, és óriási tömeget sikerült elérniük. (hvg 2014. nov. 08.) 
  • BORREKLÁMFILMEK

    www.framestorming.hu

    A Borcégér a Framestorminggal együttműködve max 3 perces eredeti, pörgős, professzionális spotokat készít, melyek moderátora Tompa Imre, operatőre Feit Gábor, az utómunkákat Török Áron végzi.

    Canon EOS 6D kamerával forgatunk, ami nagy fényérzékenységű, és a különböző fotós optikákkal egészen kis mélységélességgel is nagyon szép filmes hatású videók készíthetők vele. A forgatás egy, max kettő napos.

    A spotok szexepílje, hogy bárhol, bármikor megnézhetők. A feltöltés helyének megválasztása ízlés kérdése. A Youtube-ra és/vagy a Vimeo-ra egyaránt feltölthetők a spotok, előbbi populárisabb, utóbbi kifinomultabb ás szakmaibb. A borreklám-filmek fő ereje, hogy – az amúgy is hanyatló nézettségű televíziókkal szemben – online érhetők el, azaz az okostelefonokon, tableteken, laptopokon, PC-ken és okostévéken, melyek száma napról-napra nő, bármikor megtekinthetők. Ha valaki keres az okostelóján egy jó kis friss fehéret vagy egy nehézsúlyú vöröset, a filmet is megnézheti. A kész anyagot tetszőleges formátumban átadjuk, hogy a megrendelő használhassa a saját weblapján, illetve promóciós ajándékként. A spotot folyamatosan promotáljuk a Facebookon és aBorcégér-blogon, valamint a Borigo magazin online változatán. (A korábbi, még a narvalfilmmel közösen készített borfilmek megtekinthetőek itt: http://www.borivo.com/, de az új stábbal átálltunk a rövid, vicces és pörgős spotokra).

    Kérjük, vessen egy pillantást a Framestorming referenciáira:

    www.framestorming.hu

    ajánlott olvasmány: http://www.webshopexperts.hu/labor/minden-amit-a-promociokrol-tudni-kell-es-tudni-erdemes/

     

     

     

     

     

     

     

A bejegyzés trackback címe:

https://aborceger.blog.hu/api/trackback/id/tr206672795
süti beállítások módosítása